GHI



De volgende drie.....

De G was een uitdaging. Om niet te zeggen een nachtmerrie.
Overal ronde vormen te vinden. Maar nergens eentje met een opening, zodat het op een hoofdletter G zou lijken. En niet op een C.

Maar krullen vind je overal. In smeedijzeren hekken, versierde ramen en ook in muurijzers. En ineens zag ik een kleine letter G in dit muurijzer van het oude St. Jozephziekenhuis, nu hotel, waar ik ook al de B vond.....




De H was eenvoudig. Het is de statige ingang van het oude stadhuis met die trappen en de zuilen. Ernaast is inmiddels het nieuwe stadhuis verrezen.

In dat oude stadhuis werd ik in 2013, samen met andere nieuwe inwoners van Deventer, door de burgemeester verwelkomd en getracteerd op een heerlijke maaltijd. Leuk was dat. Je kon meteen kennismaken met elkaar en met raadsleden. Ik ben nog nooit in een nieuwe woonplaats door de burgemeester welkom geheten, en ik ben nogal eens verhuisd. Ik vond het bijzonder.



De I kon eigenlijk maar één ding zijn: de karaktistieke toren van de Grote of Lebuinuskerk.
Ik had nog wat andere hoge verticale vormen gefotografeerd, maar nee. Het moest toch echt die toren zijn.




2 opmerkingen:

  1. Aan de Welle is nog een prachtige i te vinden.
    Zie http://mariawillems.blogspot.com/2017/03/i-letters.html
    En op de Brink een J: http://mariawillems.blogspot.com/2017/03/j-letters.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee, wat leuk, zo'n bijeenkomst voor nieuwe inwoners. Dat deden ze in mijn tijd nog niet... (en tegenwoordig in Denemarken wel, daar hebben we ook zo'n bijeenkomst gehad) De G vind ik prachtig gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen