MNO



Nu de MNO.....
Ze passen qua kleur weer heel goed met elkaar. Beige en blauw. Puur toeval.

De M, weer vele mogelijkheden. Kijk maar.



Ik koos voor de ingang van De Waag. Omdat dit prachtige gebouw aan de Brink zo kenmerkend is voor Deventer. Ik moest de foto een beetje vervormen om het formaat van de alfabetfoto's uniform te houden. In werkelijkheid is de ingang breder.




De N, tja weer een uitdaging.
Ik zag N-en in steigers, maar niet zo duidelijk om in het alfabet te gebruiken.




Ik zag zelfs hier een N in, zie jij hem ook?




Maar hier was ie toch het duidelijkst. In de reling van de loopbrug naar het pontje. Ik had hem kunnen spiegelen. Maar dan zou het lijken alsof ik de foto vanaf het water had genomen. In het vak ernaast zit een N de goede kant op. Alleen was die bijna niet recht van voor te fotograferen, ook niet vanaf de kade, waar een informatiebord in de weg staat. Dus je moet genoegen nemen met deze N. Ik vind hem mooi met het water op de achtergrond.




De O was niet moeilijk. O's in overvloed. Ik werd er zelfs door meedenkende mensen op gewezen. Maar ik had al een O. Genomen op die vroege zondagmorgen, waar ik het bij de K al over had.




De perfecte O, vond ik, was de klok van het station. Waar ik altijd naar kijk, als ik de trein moet halen. Ben ik nog op tijd of niet?

Wat gebeurt er als bij het ingaan van zomer- of wintertijd de klok moet worden verzet? Lees hier.


1 opmerking: