STU



STU.....

De S, zoals ik al eerder bij de R had ervaren, was niet eenvoudig te vinden. Vele krullen, maar nergens een duidelijke S. Uithangborden, hekken, muurijzers, versierde ramen ..... overal krullen. Als je me niet gelooft, kijk hieronder maar.


Ik vond mijn S in het hek van de Kloostertuin. Een oase van groen waar ik vaak even binnenloop om de seizoenen te ervaren. Ik moest de S wel een beetje bewerken om hem herkenbaar te maken, maar voor mij is ie perfect. Kijk hier hoe de Kloostertuin is gerestaureerd in 2013.


De T komt van een schip dat aan de kade lag. Ik heb alleen geen foto van het hele schip gemaakt. En hij is natuurlijk allang weer vertrokken, dus ik kan niet even terug om die foto alsnog te maken. Maar dat de foto in Deventer is genomen, kun je zien aan de spoorbrug op de achtergrond.

De U is een verhaal apart.
Ja, al die boogramen omgedraaid leveren een hoop U's op. Maar ik heb al zoveel boogramen gebruikt. Ik vond dit hoefijzer als uithangbord bij een galerie. Ook afgewezen.


De U die ik wel gebruikt heb, komt van het nieuwe stadhuis. Overal in het pand zijn vingerafdrukken van Deventenaren als gevelversiering gebruikt. En daar zat deze tussen, als je goed kijkt kun je hem vinden op onderstaande foto. Van wie die is, geen idee.

1 opmerking:

  1. Het wordt geloof ik weer eens tijd dat ik een bezoekje aan Deventer breng... (de heimwee slaat toe)

    BeantwoordenVerwijderen