VWX



VWX.....

 De V komt uit de spoorbrug. Waar ik de W ook uit had kunnen halen, maar dat heb ik niet gedaan. Iemand heeft halsbrekende toeren uitgehaald om die tekst op de brug te schrijven. Ik ben bang dat die tekst er tot in lengte van dagen op blijft zitten, want verwijderen vergt ook halsbrekende toeren.




Even dacht ik: zal ik deze V gebruiken? Ik vond nog een herinnering aan V&D, aan de achterkant van het pand waar het warenhuis ooit in zat.




De W.
Boogramen ondersteboven, stukje uit de spoorbrug, nee.
Niet toen ik ineens de W zag in een foto van de Bergkerk. Er staan drie kenmerkende kerken in de binnenstad van Deventer: de Broederenkerk, de Grote of Lebuinuskerk (waar ik de I uithaalde) en de Bergkerk met de twee torentjes.




Bij de X heb ik zitten twijfelen. Ik had al gekozen voor een muurijzer in een X-vorm. Daar zijn er vele van te vinden.



Maar eigenlijk is deze schaar veel leuker. Het uithangbord van een kapper. Dus die werd het.


1 opmerking:

  1. Je hebt een mooie afgewogen keus gemaakt, elke keer. De schaar is inderdaad een veel verrassender keuze dan het muurijzer. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen